Základní práce a techniky s polymerovou hmotou. Ukázka a praktické vyzkoušení 6 základních vzorečků, zpracování zbytků do posledního drobečku. Možnost potažení rukojetí lžičky nebo vytvoření přívěšku.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Doplatek na místě | 40,- |
Lektor |
|
Základní práce s polymerovou hmotou, vlastní výroba kytičky ve válečku, tzv. cane. Možnost použití na šperky, na příbory, na přívěšky.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Doplatek na místě | 50,- |
Lektor |
|
Účastník se seznámí s technikou suchého plstění - domů si odnese pár náušnic a přívěšek na krk.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Koupelnovou houbičku, či vyšší houbičku na umývání nádobí. V ceně je ovčí rouno, povoskovaná šňůrka na krk, zapínání, háčky do ucha. Pokud se účastníkovi podaří zlomit plstící jehlu +15,-Kč :-) |
Doplatek na místě | 30,- |
Lektor |
|
Proč je dobré dělat zpětnou vazbu? Kam ji zařadit a jaký typ použít? Může se něco pokazit? Praktické ukázky her a aktivit a na ně navázané různé způsoby zpětné vazby.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | ------ |
Lektor |
|
Hej, ty tam, v tom červeném... Je to dobré oslovení účastníka akce? Anče! Není toto lepší? Jak se seznámit s účastníky akce a jak je seznámit mezi sebou snadno a rychle. Je dobré znát jméno a možná ještě lepší je dozvědět se o účastnících akcí i něco navíc. Jak to udělat? Jaké aktivity použít, jaké pomůcky zvolit pro snazší zapamatování jmen - a to všechno aktivně a efektivně?
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | ---- |
Lektor |
|
Program pro ty, kteří chtějí proniknout do tajů zážitkové pedagogiky. Budeme si hrát, ale také povídat.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Šátek, tužku a papír na zápisky (pakliže si budete chtít dělat poznámky) a dobrou náladu :-) |
Lektor |
|
Program pro všechny, kteří se setkávají při své práci či ve svém volném čase s dětmi, které jsou specifické, autentické a své. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně děti s autismem či Aspergerovým syndromem. Jak se vám daří proniknout do jejich světa? Pojďte si sednout a říct ostatním, jaké máte zkušenosti a sami se nechte obohatit zkušenostmi druhých. Jsou zváni jak začátečníci, tak ostřílení bardi!
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | dobrou náladu |
Lektor |
|
Co ze mě dělá lektora? Jsem si vědom své moci? Vím, kde mám mezery? Jak mne vnímají kolegové? Seminář/výměna zkušeností pro všechny lektory/intruktory, kteří se sami sebe rádi ptají a rádi hledají odpovědi. Nahlédneme do obecné teorie i do našich zkušeností.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | dobrou náladu |
Lektor |
|
Ukážeme a hlavně si vyzkoušíme, co všechno se dá vyrobit z nepotřebných PET lahví.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | PET lahev (nejlépe barevnou) a fantazii. |
Doplatek na místě | 20 |
Lektor |
|
V rámci programu si představíme sociální zabezpečení v ČR. Podíváme se na výpočet příspěvku na bydlení, nároku na přídavky na děti a na porodné, stanovení výše rodičovského příspěvku. Zbude-li čas, vysvětlíme si Hmotnou nouzi. U dalších dávek (důchody, nemocenské) ukáži kalkulačky na netu, které lze prakticky a bez námahy využít - snad stihneme i popsat :).
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Doporučuji tužku, papír a kalkulačku (stačí na mobilu). |
Lektor |
|
Objasnění techniky, vyrytí vzoru do předem přežahnutého a naglazovaného výrobku a následné doglazování.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Doplatek na místě | 60/1kus |
Lektor |
|
Seminář s prostorem pro dotazy a otevřený všem názorům. Drogy tu jsou - co teď s nimi?
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | zvídavost a zájem o problematiku |
Lektor |
|
Přehmaty, průšvihy, skandály, katastrofy - i to bohužel (?) patří ke zkušenostní výbavě vedoucích. Naprosto otevřená výměna zkušeností prolomí všechna tabu.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | otevřená mysl a odvaha |
Lektor |
|
Turnaj ve hře Duch o věcné ceny. Loni se hrálo o USB disk, sluchátka, čokolády apod.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Doplatek na místě | 30 Kč |
Lektor |
|
Výměna zkušeností pro vedoucí klubů deskových her, organizátory turnajů a rozhodčí. Doplňování herního fondu, turnajové hraní, celorepublikové série turnajů, vzájemné informování o dění v oblasti deskových her.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Vlastní dotazy. |
Lektor |
|
Práce s dětmi v astronomických kroužcích.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Duchovní život je šance pro každého člověka, jen ne každý o tom ví. Pro ty z nás, kteří se věnují dětem a mladým lidem, je to ohromná příležitost doprovázet je na cestě k celoživotnímu dobrodružství - a přitom se také i od nich spoustu naučit. A obsahem semináře, v němž si bude možné i leccos hned vyzkoušet, je odkrývání toho, jaké možnosti k tomu skýtá život "normálního oddílu".
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Bdělou hlavu, věci na psaní |
Lektor |
|
Ve svém semináři se zaměřím na metodiku práce s lidmi v období pubescence a adolescence. Jak tyto lidi získávat? Jak je motivovat? Jak se zachovat v krizových situacích? Účastníci sami budou řešit modelové situace, následně proběhne diskuze
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Účastníci se seznámí a sami aktivně vyzkouší různé typy komunikace. Účastníci budou po semináři schopni zvolit efektivní formu komunikace v dané konkrétní situaci
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Diskuze o různých modelech křesťanské výchovy na táboře a v oddíle. Jak má vypadat křesťanský program? Jak pracovat se skupinou dětí věřících a nevěřících?
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Účastníci si vyrobí výrobek z kůže - pytlík, lapač snů nebo náramek. Workshop je určený pro začátečníky. Účastníci poté budou moci svoje schopnosti práce s kůži předat i ve svých oddílech.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | nůžky,nůž,a možná i pravítko, |
Doplatek na místě | 15 |
Lektor |
|
O tom, jak se příměstský tábor plánoval a jak to dopadlo. Pro účastníky bude připraven původní plán s poznámkami o změnách a proč k nim došlo.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Klasické hry sú nuda? Tak im dajte iný život - živé hry. Niektoré hry sa zahráme a tie náročnejšie zdokumentujeme na fotkách - prezentácia. (živé pexeso, živé piškvorky, živé človeče nehnevaj sa, netradičné behacie človeče, spoločenská hra vo veľkom)
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | nic |
Lektor |
|
Podelím sa o skúsenosti s hrami v meste a na výlete, ktoré sa mi osvedčili (foto súťaž, zvedavka, Tesco game, vymieňanie predmetu za čo najhodnotejší, poznávenie mesta cez fotky a otázky, agenti - hra v meste). Ukážem na fotkách ako to vyzeralo. Odovzdáme si skúsenosti s účastníkmi.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | nic |
Lektor |
|
Overené krátke hry, ktoré zaručene zabavia, hry do klubovne, v kruhu, s jednoduchými rekvizitami (karty - sadanie na seba, Mačička, Rómeo a Júlia, štipce + zaviazané oči, dekaboj, ruky - nohy, Osobnosti, a i.)
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | nic |
Lektor |
|
Inštruktori sa samozrejme nevyrábajú na bežiacich pásoch, ani nepestujú v záhrade. Dobrý inštruktor/vedúci, ktorý robí s deťmi a mládežou má však určité predpoklady a zručnosti, ktoré sa dajú rozvíjať. Ukážeme ti, ako ich rozvoj funguje už viac ako 10 rokov u nás na Plusku (www.plusko.net), ako de/motivuje ich ne/rozvíjanie a spolu identifikujeme tie najdôležitejšie z nich.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | - |
Lektor |
|
Adaptačné kurzy ako akcie na vzájomné spoznanie sa spolužiakov v rámci triedy v prvom ročníku na strednej škole ponúkajú intenzívny program, kde si účastníci vyskúšajú spoluprácu, zažijú spoločné výzvy a prekonajú horúce témy. Na tomto seminári spolu identifikujeme špecifiká, ktoré má táto cieľová skupina, objavíme tipy a triky, ktoré fungujú pri jej motivácii a zadefinujeme témy pre ňu atraktívne a užitočné zároveň.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Pár návodů a námětů, jak bodovat a hodnotit při celoroční činnosti, na táboře, na akcích. Několik her a nápadů jako inspirace. Účelem není nalít nejlepší systém, protože ten neexistuje, ale jde opravdu o výměnu zkušeností. Čím větší počet účastníků, tím více nápadů.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Připravte si i vlastní zkušenosti, náměty. Samozřejmostí je nastínění několika různých inspiračních možností... |
Lektor |
|
Pořádání živých her. Her, co baví děti, při kterých není nouze o smích. Seznamovací hry. „Hry na prolomení ledů“.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Zahrajeme si pár klasických a známých her na seznámení, pro pobavení i některé méně známé. Každý účastník by si měl také připravit alespoň jednu hru pro výměnu zkušeností. :o) |
Lektor |
|
Pořádání „živých“ her a soutěží s pomocí PC. Příprava písemností pro hry, diplomy. Vyhodnocování her a soutěží. Zpracování výsledků, materiálů, fotografií. Umístění na www stránky. Prezentace oddílu. Pomoc při účtování, databáze... a další.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Po krátkém úvodu, v němž budou média představena jako "nervový systém" naší západní společnosti, bude následovat seriál ukázek mediálních manipulací a faulů z tisku i televizního vysílání, včetně příkladů toho, jak může touha po mediální slávě během několika minut člověku zničit život. Na závěr debata k možnostem, jak se bránit.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Věci na psaní + dostečně bdělou mysl |
Lektor |
|
Každý si na programu zkusí vyrobit svůj náramek přátelství, ukážeme si různé vzory (jednodušší i ty složitější), vysvětlíme si pletení náramků podle internetových obrázkových vzorů, pustíme si relaxační hudbu, dáme si čaj, ponoříme se do hravých uzlíků a potrénujeme trpělivost.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Přineste si bavlnky mouline v barvách, které máte rádi. (alespoň 4barvy), zicherku, šátek (aby se neproděravěly kalhoty), nůžky |
Lektor |
|
Nejprve si projdeme 15 základních tzv. „měkkých“ kompetencí, následně se naučíme poznat schopnosti a dovednosti, které jste získali při činnosti v oddíle, cesty k jejich zlepšení a to, jak je "přeložit" do jazyka zaměstnavatelů, aby u nich dobrovolníci i odchovanci oddílů a klubů získali odpovídající práci. Následně si na příkladech z některých sdružení ukážeme, jak lze na kompetencích postavit činnost oddílu či klubu.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | tužka, propiska, papír |
Lektor |
|
Program nabídne účastníkům širší náhled na přípravu autorských zážitkových kurzů, principy, které za ní stojí, i nástroje, které ji mohou usnadnit. Budu vycházet ze svých osobních zkušeností a vše ilustrovat příklady.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | jednu otázku, na kterou chtějí znát odpověď. |
Lektor |
|
Budeme mluvit o tom, co je reflexe, k čemu je dobrá a ukážeme si některé základní i pokročilejší techniky, které nám při jejím vedení mohou pomoci. Zároveň si ukážeme i to, nač si dát pozor. A než přijde to všechno, zažijeme na vlastní kůži program, po kterém reflexe bude následovat.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | pohodlné oblečení, vypnutý mobilní telefon, papír a tužku, otázky |
Doplatek na místě | 20 |
Lektor |
|
Výroba smaltovaných šperků (sypaný smalt). Každý účastník si odnese přívěšek na krk a 1 pár náušnic vytvořený dle vlastní fantazie.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | účastníci nic nepotřebují |
Doplatek na místě | 40 |
Lektor |
|
Každý účastník si vyrobí šperk (náušnice, přívěšek, prstýnek...)
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | nic |
Doplatek na místě | 40 |
Lektor |
|
Základní informace o centrální Asii. Představení cesty ze srpna 2013 do Kyrgyzstánu a Kazachstánu doplněné slovem, videem a fotkami.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Nastínění základních informací o západní Africe. Představení srpnové cesty v roce 2010 po západní Africe, kde mimo jiné došlo k zadržení Šimona Hellera na 5 dní v místní věznici. O celé cestě byla i vydána kniha v roce 2011, která bude taktéž představena.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Nastínění základních informací o východní Africe. Představení únorové (2011) a srpnové cesty v roce 2012 po východní Africe. Vše doprovázené slovem a fotografiemi z cest.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Seznámení s činností ČSCH pro děti a mládež a možnostmi zapojení do jeho činnosti.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | poznámkový blok a propisku |
Lektor |
|
Seznámení s podmínkami pro chov dle ČSCH, dělení plemen, výstavnictví, osobní zkušenosti, činnost pro děti a mládež.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | poznámkový blok a propisku |
Lektor |
|
Seznámení s Ruskem, zvyklostmi, členěním, základy ruštiny, potřebné fráze při návštěvě rusky hovořících zemí apod.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | poznámkový blok a propisku |
Lektor |
|
Vyrobíme si různá přáníčka k narozeninám, svátkům,...a také ozdobné krabičky na dárečky =) .
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Pro urychlení mohou nůžky, tužku, pastelky, lepidlo.Vše ale bude k dispozici. |
Doplatek na místě | 20 |
Lektor |
|
Mind map aneb mapa mysli. Podíváme se, jak vznikala, v čem je pro nás přínosem a jak se používá. Vyzkoušíme i prakticky.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Prezentace programu Think Big (Informace o tom, co všechno nabízí program Think Big, jak se do programu zapojit a hlavně jak získat podporu pro své projekty.) Představení podpořeného projektu (Zkušenosti s programem TB, které má jeden tým podpořeného projektu.) Prostor pro vaše dotazy (Připravte si otázky, dotazy k programu TB. Budu se vám snažit pomoci s každým dotazem či problémem z programu TB.)
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | notes a tužku na poznámkyotázky a dotazy k programu Think Big |
Lektor |
|
Bezpečnost při záchraně života, jak správně provádět resuscitaci, masivní krvácení a další problémy, se kterými se můžete setkat při práci s dětmi nebo v osobním životě.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Vyrobíme si nějaké jednodušší origami jako např. jeřába, tulipán, skákací žábu či štěně. Ovšem pokud máte někdo nějaké konkrétní přání, napište mi na zakravska.anna@gmail.com (s předstihem, abych se podívala na návod).
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Můžou se hodit nůžky, ale není to nutné. Můžete si donést i vlastní papíry, ale budu je s sebou mít. |
Doplatek na místě | 1 Kč za 1 papír |
Lektor |
|
Vyrobíme si něco složitějšího (a časově náročnějšího). Třeba Kawasakiho růži, draka, z modulárního origami octa či icosahedron nebo pro milovníky Hvězdných válek mistra Yodu. Pokud máte ovšem někdo nějaké přání, napište mi na zakravska.anna@gmail.com (s předstihem, abych prostudovala návod).
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Můžou se hodit nůžky, ale nejsou nutný. Stejně tak si můžete přinést vlastní papíry, ale budu mít :) |
Doplatek na místě | 1 Kč za 1 papír |
Lektor |
|
Vyšší level pro účastníky programu Drogová prevence v oddílech z kterékoli CVVZ. Kdo má zájem dozvědět se více, podívat se na drogovou problematiku z různých úhlů a diskutovat o kontroverzních tématech, ten je do doupěte zván.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Seznámení se semaforovou abecedou, trocha historie, základní poučky i praxe.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | zápisník & tužku |
Lektor |
|
Za roky mojej praxe na táboroch a víkendovkách sa nazbieral pekný počet úspešných večerných programov. Predstavím Vám naše rôzne súťaže, modifikované televízne show, kvízy na xxx spôsobov, spoločenské hry vo veľkom, proste čo sme všetko vymysleli alebo obkukali inde a teraz sa budete môcť inšpirovať vy. Očakávam aj nejakú tú výmenu skúseností a dobré nápady z vašej strany :-o .
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | papier, pero, svoje tipy a nápady |
Lektor |
|
Program EÚ Mládež v akcii síce v tomto roku končí, ale nahradí ho iný program. Poďte sa inšpirovať, ako sa dajú takéto granty využiť na super akcie pre deti a mládež. Predstavím Vám naše víkendovky v rámci mládežníckej iniciatívy a mládežnícku výmenu. Môžete si odniesť tipy na program.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | pero, papier |
Lektor |
|
Jak pracujete s dobrovolníky? Nedostávají finanční odměnu, přesto pro ně vaše organizace může udělat mnoho a nemusí ji to téměř nic stát. Přijďte se inspirovat nápady, jak dobrovolníky k práci v neziskovkách motivovat nebo jak je za ni odměňovat. Podělte se o své zkušenosti.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | tužka, papír |
Lektor |
|
Filosofie a děti - jde to vůbec dohromady? Věděli jste, že existuje několik promyšlených metod, jak s dětmi filosofovat? Přijďte se dozvědět víc a vyzkoušet si to napoprvé sami na sobě.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Burza krátkých her s herní dobou do 10 minut, které vyplní čas při čekání na vlak, při čekání před jídlem nebo při čekání na cokoliv. Dá se z nich i sestavit blok krátkých her při různých akcích. Jedná se o hry bez pomůcek nebo s čímkoliv, co je po ruce. Každý vedoucí by měl mít několik takových hříček pár v rukávu.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Pravidla hry, kterou hrajete vy, když zbyde chvilka, stačí je jen umět vysvětlit. |
Lektor |
|
S oddílem vyrazit do kina nebo i do ciziny, uspořádat dětský den nebo karneval pro celou obec - malé i větší akce a projekty. Jak na ně, jak nic nezapomenout a jak si práci usnadnit. Úvodní vstup do přípravy, realizace, ale i zhodnocení akcí, které běžně s dětmi děláme.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | nápady na vlastní projekty / akcepapír a tužku na poznámky |
Lektor |
|
Výroba vlastnoručního papíru. Jak jej vyrobit, jak jej ozdobit a co s ním dál. Co se dá vyrábět z papírové hmoty. Relaxace a oddech při tvoření dekorací.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | doporučuji oblečení možné zašpinit |
Lektor |
|
Výroby z kukuřičného šustí. Zkusíme si vytvořit dekorace z přírodního materiálu. Od lehkých ke složitým.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | nůžky |
Lektor |
|
Historie českých čtenářských klubů při časopisech řízených Jaroslavem Foglarem a klubů, které byly inspirovány jeho myšlenkami. Příklady některých konkrétních. Moje pátrání po bývalých členech a publikace. Současnost tzv. mikrokolektivů.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Nevyžaduji. |
Lektor |
|
Pojmy vlastenectví a národní tradice. Co pro nás znamená ČR, identifikace se symboly. Náměty k činnosti. Má praxe.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Nevyžaduji. |
Lektor |
|
Provedeme názornou pitvu nejspíš myši, ty se dobře shánějí.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Kdo může, tak chirurgické rukavice. |
Doplatek na místě | 20 (záleží na tom, jak se sežene ´živý´ materiál) |
Lektor |
|
Program je určen pro všechny, kteří mají rádi deskové a karetní hry a chtěli by si vyzkoušet některé méně známé hry. Všechny hry budou mít vesměs jednoduchá pravidla, takže se je účastníci budou schopni poměrně rychle naučit a pak si užít samotnou hru.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | pokud máte nějakou netradiční nebo méně známou deskovku, která by mohla ostatní zajímat, klidně ji vezměte s sebou |
Lektor |
|
Jedná se o výrobu papírové krajky. Konkrétně bychom vyrobili vánočního andělíčka, motýla nebo jednodušší motiv vánočního přání.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | rovné nůžky na nehty, velkou jehlu případně manikůru, bílou pastelku nebo gelové pero |
Doplatek na místě | do 10 Kč |
Lektor |
|
Sutašky se využívají při prýmkování, stačí vám pár korálků, sutašky různých barev, jehla a nit a za chvíli vykouzlíte zajímavé šperky (náušnice, brože, náramky i náhrdelníky).
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | vlastní nůžky, jehlu a bílou nebo černou nit |
Doplatek na místě | 20 |
Lektor |
|
Naučíme se udělat z korálků kuličku a zavěsit ji na komponenty jako náušnice nebo přívěšek na mobil či klíče.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | kleště štípací malé, kleště ploché |
Doplatek na místě | 20 |
Lektor |
|
Program se bude snažit zpřehlednit jak jednotlivé typy outdoorových aktivit, tak subjekty které je poskytují - v čem se liší. Důraz bude kladen na bezpečnost. Zkrátka: Co si ještě můžeme s dětmi dovolit a kde hrozí problém? Jaké je potřebné vzdělání či odbornost pro jednotlivé aktivity? Kde si odbornost doplnit? Zamýšlíte jet s oddílem na ferraty, zorbovat, zastřílet si se zbraní či stavět lanové překážky...
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Diskuze o tom, jak to chodí u nás - u Vás. Pracovní doba, pracovní náplň, kroužky, akce atd. Finance, činnost organizace.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Jak si nenechat rozhodit schůzku oddílu nebo tábor. Jak my řešíme problémové situace s dětmi a rodiči (kouření, energetické nápoje). Jak pracovat s dětmi ve dnech ,,nepohody" jejich i Vašich. A další dle potřeb účastníků.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Povíme si pár informací o barvách na tělo - co to je, kde sehnat, za kolik, čemu se vyhnout a tak dále. Vysvětlíme si, jak při malování na obličej postupovat, co malovat a jak z toho vytřískat co nejvíc, i když nejsme zrovna Rembrandtové. Ukážeme si pár kostýmů a jak je doplnit vhodným malováním. A pak bude velká zkoušečka štětců, barev, houbiček a třpytek. Každý si na sobě něco odnese.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Pokud vás zaujalo nějaké malování, co jste někde viděli, přineste si obrázek. Můžeme se o tom pobavit, lépe zkusit namalovat. |
Lektor |
|
Seznámení s kreslením pravou hemisférou, ukázky a vyzkoušení si.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | nepotřebují nic |
Doplatek na místě | 20 |
Lektor |
|
Skládání květin z papíru, jednoduché a výsledek vždy krásný.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | nůžky, tužku, pravítko, kružítko |
Doplatek na místě | 30 |
Lektor |
|
V září 2013 jsme si na TZ Malina v Ruprechtově na Vyškovsku se 40 dětmi pili krev. Jak to vypadalo, co se dělo a jak to všechno dopadlo - o všem vám rádi povyprávíme. Popíšeme podrobný průběh, pomůcky, herní systémy.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Tužku, papír, uši, oči a flashdisk na stažení podkladů. |
Lektor |
|
Hlavním cílem programu je poskytnout účastníkům stručný teoretický základ, jednoduše aplikovatelné kroky, praktické rady, tipy a inspiraci pro jejich vlastní snahu o propojení angličtiny a zážitkovky. Krom toho si mnohé věci na vlastní kůži vyzkoušíme a také bude čas pro dotazy a diskuzi. Program je vhodný jak pro učitele angličtiny, kteří chtějí do svých hodin dostat prvek zážitkovosti, tak pro ty, co přemýšlí, že zorganizují (či již organizují) zážitkové kurzy v angličtině.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Good mood, smile and (this is optional) a cup of coffee :) |
Lektor |
|
Quilling je krásná výtvarná technika, se kterou se dají dělat kouzla. Quillingovat mohou jak děti, tak dospělí. Ukážeme si, jak je to jednoduché a co se vše dá tvořit. Každý si vytvoří jednu či více nálepek.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Doplatek na místě | 10 |
Lektor |
|
Praktické vyzkoušení psychomotorických her pro děti předškolního a mladšího školního věku. Hry v tělocvičně nebo klubovně s pomůckami (padák, písmenka, číslice, víčka od PET lahví, kolíčky, lana, pexesa apod.).
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | 5 kolíčků |
Lektor |
|
Hudební a dramatické hry vhodné pro děti školního věku. Účastníci si hry sami vyzkouší.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Rytmický hudební nástroj (v případě nouze postačí vlastní tělo) |
Lektor |
|
Nápady na CTH a jejich zpracování - Čtyřlístek, Živlování s živly, Stvoření světa, Krkonošská pohádka, Indiáni aj.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Projektové řízení je stejná dovednost jako veslování nebo jízda na koni. Jasně, jde dělat tak nějak intuitivně za použití selského rozumu. Nicméně když víš, jak do toho hrábnout, výsledky jsou lepší a námaha poloviční. Jestli chceš nabrat pár dobrých tipů a zorientovat se v problematice, pak přijmi mé pozvání.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Lidé říkají, že sociální sítě jsou zlo! Mají pravdu. Jenže to tak chtějí. Nenadávejte na ně, ovládněte je a dostaňte se k vašim členům/partnerům/veřejnosti skrze jejich síť. Praktické tipy a triky od protřelého marketéra na FB, Twitteru a G+.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Už jsi potkal/a Jezevce na některé z předchozích VVZ a vypálil ti díru do hlavy? Stalo se však něco dál? Jak dopadly jeho rady v praxi? Máš další otázky nebo prostě chceš jen "nasát" nové tipy z praxe druhých? Zvu tě na večerní posezení, kde to všechno probereme, ať máš zase na rok o čem přemýšlet.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Dozvíte se něco typech a principech CTH, na příkladech našich her ukážeme rozdíly a možnosti v tvorbě a motivaci. Popovídáme o vašich CHT, o možnostech, omezeních a chybách, kterých je dobré se vyvarovat.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | tužka a papír |
Lektor |
|
Celotáborovú tému každý rok skladáme z menších častí - jednotlivých dní. Každý deň hráme minimálne jednu dlhšiu hru motivovanú celotáborovou témou. Robíte to tak aj vy? Na tomto programe sa môžete inšpirovať rôznymi typmi hier, ktoré pretvárame a modifikujeme podľa CTH. Predstavím Vám naše stanovišťové, obchodovacie, behacie, lístočkové, hľadacie hry, čínska krížovka a iné. Budete si môcť vyskúšať niektoré úlohy zo stanovíšť. Tento program je vhodný nielen pre táborníkov, väčšina z týchto hier sa dá použiť aj mimo tábora. Dáme aj nejakú tú výmenu skúseností, nech sa inšpirujeme aj navzájom.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | pero, papier |
Lektor |
|
Vytváření obrázků voskovými barvami za pomocí žehličky. Každý účastník si osvojí techniku enkaustiky a odnese si svůj vlastní obrázek.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Doplatek na místě | 10 Kč |
Lektor |
|
Ukázka možností, jak zužitkovat starý papír, co vše je možné vyrobit z papírových ruliček (různé košíčky, věnečky, podkovy, loď, kočárek apod.). Naučíme se plést z papírových ruliček a každý si vyrobí svůj výrobek.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | nůžky, 10 - 15 kolíčků na prádlo |
Doplatek na místě | 10 Kč |
Lektor |
|
Seminář o tom, jak jsme začínali dělat hry pro odrostlejší (nejen) oddílové děti (13-17 let). Představíme realizované programy na víkend a tábory (např. Farmář hledá ženu, Casino života, Byl jednou jeden život,...). Dozvíte se nejen jak to bylo super, ale i to, co se nám nepovedlo. Konec programu bude věnován výměně zkušeností s aktivitami pro náctileté,
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | papír a tužku na poznámky, fotky a zážitky z vašich akcí pro náctileté |
Lektor |
|
Pojďme společně zhodnotit letošní CVVZku a popřemýšlet, co bude s touto akcí dál. Kam směřuje, kde na ni brát peníze, jak je to s lektory a organizačním zajištěním... Zkrátka: Kam kráčíš CVVZko?
Obtížnost | Začátečník |
---|---|
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Program bude o praktické zkoušce různých aktivit, které mohou vyplnit volnou chvilku či rozproudit skupinu.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Jak pojímat krajinu, ukázky aktivit a jednoduchých i složitějších metod na uchopení krajiny. Program semináře vychází především ze zkušeností z ekologických olympiád, které jsou pořádány pro žáky středních škol a další středoškolské kolektivy.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | jen tužky a papíry, jinak nic, asi půjdeme i ven |
Lektor |
|
Už se vám někdy stalo, že jste pracně sháněli program pro děti do tělocvičny? Už jste vyčerpali zásobník svých her? Nemůžeme vám zaručit, že naše hry neznáte, ale určitě si každý najde pár takových, které ještě nehrál a které rozhodně stojí za to vyzkoušet :-) .
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | šátek, obuv a oblečení vhodné do tělocvičny |
Lektor |
|
Chcete si vyzkoušet u nás ne příliš známou hru ze Švédska? Bränball je hra podobná baseballu, je však dynamičtější a zapojí se při ní více hráčů. Narozdíl od baseballu si ji užijí všechny děti (i dospělí)... alespoň tedy v našem oddíle :-) .
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | sportovní obuv a oblečení na ven |
Lektor |
|
Pokud odejdete živí, budete rádi... Tak hrozné to snad nebude, ale počítejte s možnými škodami na vašem oděvu a možná i na těle. Jedná se o hry s větší mírou násilí, některé budete znát, jiné třeba ne. Přijďte se pobavit a zároveň poznat naše oblíbené orvávací hry.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | extrémní – program je velmi fyzicky náročný |
Pomůcky | obuv a oblečení do tělocvičny (u oblečení počítejte s možným roztržením). |
Lektor |
|
Neboli motivace, stavby, doplňky a podobně. Jsou pro tábor potřeba? Nebo je to jen taková bublina, tedy zbytečnost. Nebudeme si povídat jen tak o táborech, ale o tom, co jsme ochotni postavit, přivést, udělat pro naše táborové hry a proč to děláme. Klidně přineste své fotky s ukázkou. Uvidíme, co všechno na táborech vyrostlo :-) . Tento program je doplněn o výstupy z předchozích let a volně na ně navazuje.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | vlastní ukázky ve formě fotografií, klidně i v elektronické podobě nebo i malá videa a odkazy na ně. |
Lektor |
|
Účastníkům budou představeny přístroje, hry a software na trénink koncentrace, paměti, prostorové orientace a dalších kognitivních funkcí mozku. Zároveň si je budou moci vyzkoušet, včetně zápasu na speciálním přístroji Mindball. Součásí programu bude představení novinek v oblasti tréninku mozku a lektor bude odpovídat na dotazy zájemců.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Lektor |
|
Zahrajeme si společně vzorek psychomotorických her, ale také si popovídáme, proč používat psychomotorické hry, k čemu tyto hry slouží a jak je můžeme dál využívat pro rozvoj osobnosti dítěte.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | pohodlné oblečení do tělocvičny, boty na běhání, šátek, |
Lektor |
|
Larp je příběh, ve kterém není nic definitivně dáno. Je to chvíle strávená ve světech filmů, knížek a příběhů. A krom toho je larp hra, kterou můžete hrát také. Zažijte příběh na vlastní kůži. Pojďte hrát larpy. Na tomto programu vám povím, co všechno je a může být larp. Zjistíte, že jste jej již hráli a ani o tom nevíte. Ukážeme si, že larp může hrát úplně každý. Že to může být dobrý program na oddílové schůzky v klubovně i na víkendovku venku v lese.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | dobrou náladu |
Lektor |
|
Co zažívá a prožívá vedoucí organizace mezi "svými" ovečkami na akcích a na jednáních? Jak řeší dvojí roli "jsem kámoš" a "jsem vůdce"? Co na to starší kolegové, když vy jste tady šéf?
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Chuť zamyslet se a sdílet pocity a problémy, které při vedení organizace mnohdy mohou nastat. Konstruktivní náladu pro řešení různých situací. |
Lektor |
|
Krátký, ale intenzivní kurz rétoriky se zaměřením na situace běžně se vyskytující na táborech. Kromě základních rétorických návyků se podíváme na časté chyby ztěžující porozumění projevu.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Přijďte si lehce na vlastní kůži vyzkoušet kousek zážitku, který velmi nenápadně umí naučit mnohé... Potom se budete moci formou viděnou a slyšenou inspirovat spoustou dalších zážitkových témat šitých na míru této věkové skupině dětí.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Jak udělat rukodělný kurz pro rodiče a mladší děti trochu jinak - s příběhem, kdy účastník je jeho postavou.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Doplatek na místě | 30,- |
Lektor |
|
Chovatelské kroužky, kroužky mnohdy nejnáročnější, kroužky, které vám nikdy nedají odpočinek svými prázdninami. Už máte v okolí nebo v DDM chovatelský kroužek? Znáte všechna jeho úskalí? Přemýšlíte, jak naplnit jeho program? Pak přijďte zjistit, a nebo se podělit o informace s ostatními. Bonus: Chovatelská olympiáda - pro ty nejlepší z mladých chovatelů.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | psací potřeby, případně své nápady a postřehy... |
Lektor |
|
Hry do desíti minut jako rozcvička, na rozehřátí, na zasmání, na čekání na oběd či autobus. U všech je nějaká míra pohybu, u některých méně, u některých více. Soubor her bude velmi podobný loňskému. Od účastníku se očekává přispění vlastními hrami. Nejlépe bez vybavení, nanejvýš s lanem, kužely či šátkem.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Lektor |
|
Zamyšlení se nad prací s dětmi a mládeží, o metodách práce s nimi, o činnostech a aktivitách, které teď "frčí", a o práci vedoucích. Mám připraveno pár mouder, o kterých budeme diskutovat, něco vyzkoušíme a nakonec se v míru rozejdeme.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | - |
Lektor |
|
KRAZ - jedná se o outdoorový závod pro cca 200 účastníků. (zavodkraz.cz). Cílem programu na CVVZ je názorně ukázat, jak lze uspořádat závod, který kloubí fyzickou námahu, psychiku, spolupráci v týmu, výdrž a nevšední zážitky v originální akci. Povíme si něco o outdoorových možnostech.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | tužka, papír, |
Lektor |
|
Vzdělávací obsah doplní zážitkové pedagogice další rozměr: na programu se zaměříme na přínos takového propojení, představíme si konkrétní příklady zážitkově-vzdělávacích aktivit z různých oblastí a některé si také vyzkoušíme. Program je vhodný pro instruktory pracující s věkovou skupinou od 15 let, výhodou jsou předchozí zkušenosti s organizováním zážitkových akcí.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Kritické myšlení je klíčovou schopností pro orientaci v záplavě informací současného světa, přesto se s jeho výukou takřka nikde nesetkáme. Během programu se seznámíme s několika jednoduchými nástroji, které nám pomohou rozpoznat manipulativní či neobjektivní texty a projevy. Smyslem programu je nejen přispět ke kultivaci kritického myšlení účastníků, ale také nabídnout příklad aktivit, které lze použít k rozvoji kritického myšlení v klubech či oddílech (cca od 12 let výše).
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Jak vést děti a mladé lidi na akcích i v oddíle k tomu, aby byly dobrými občany. Lze vnášet do oddílu i politická či kontroverzní témata? A pokud ano, za jakých podmínek? Program stručně představí, co znamená výchova k občanství, jaké jsou její cíle, základní principy a proč je žádoucí začlenit alespoň některé její prvky do volnočasové činnosti s mladými lidmi. Také účastníkům nabídne konkrétní příklady aktivit, které lze snadno využít v neformálním vzdělávání.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Základní pojmy strategického plánování, kdo se ho má účastnit, co to je vize a kde ji najdeme, jaké je období plánování, jak si stojíme na startovní čáře? Co potřebujeme pro rozvoj oddílu, co nám v něm brání, oddílová úmluva.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | psací potřeby, ideálně pro alespoň 2 účastníky z jednoho oddílu |
Lektor |
|
Základní představení metod fundraisingu a hlubší projití metody grantování včetně praktického cvičení psaní grantové žádosti a sestavení rozpočtu, na co nezapomenout. Účastníci obdrží skripta.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Psací potřeby |
Lektor |
|
Oddílové rituály jako prostředek stmelení kolektivu a udržení oddílové tradice. Jaké rituály jsou vhodné pro věkové skupiny, podíl účastníků, vhodné prostředky a prostředí, výměna zkušeností účastníků dílny
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | psací potřeby |
Lektor |
|
Mnozí lidé jsou naprosto zmateni svým vlastním chováním. Proč? Proč se nám navzdory našim nejlepším záměrům nedaří plnit naše upřimná předsevzetí? Přednáška struktura osobnosti je pokusem načrtnout psychoanatomii člověka. Co jsou psychologické části člověka? Čím myslíme? Co způsobuje, že se cítíme tak, jak se cítíme? Jak na sebe vzájemně působí naše myšlenky, pocity a zvolené chování? Nebudeme psychologii redukovat na zkoumání tělesných procesů; věřím, že v člověku existují nehmatatelné "části", které nelze redukovat na naše hmotné tělo. Přestože je fungování těla s fungováním naší osobnosti složitě propojeno, nevěřím, že to, jak jako lidé přemýšlíme, jednáme a cítíme, lze vysvětlit jenom pouze na základě fyziologických protějšků. Kdykoli pitváme organismus, abychom prozkoumali jeho součásti, jsme v nebezpečí, že přestaneme vidět souvislosti, jak daný organismus funguje jako celek. Rozumím tomu, že člověk může být vnímán jen jako nedělitelný celek. Zaměříme se na klíčové funkční prvky lidské osobnosti jako vědomá mysl, nevědomá mysl, naše srdce, naše vůle a emoce.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Dozvíte se mimo jiné, jak zvládnout zimní tábor v teepee. Jak připravit dobrý program, jak postavit stany a přežít v extrémních podmínkách. Další témata přednášky: profesionální stavba stanu, tepelný komfort v teepee, potřebné vybavení, indiánská sauna, zimní hry a sporty, strava na zimním táboře, psychika a motivace účastníků aj.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Jak cestovat tři týdny po jihu Norska, naslouchat místním lidem, porozumět kultuře, být v souladu s přírodou, vytvořit si objektivní názor na zemi vycházející z vlastních zkušeností a prožitků a přitom nestrávit polovinu prázdnin dřením na brigádě pro pár drobných? Na tento výlet vám postačí čtyřciferné číslo, které začíná trojkou. Nechte svou intuici Vás vést, řešit některé obtížné situace, učit se zážitkem a vrátit se z cest o něco málo moudřejší.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Papír a tužka |
Lektor |
|
Ukážeme si nejrůznější aktivity zaměřené na vnímání přírody. Právě citlivost vůči přírodě a zjištění, že příroda vonní, je hebká, barevná, voňavá... vede především u mladších dětí k pozdějšímu pozitivnímu vnímání přírody a je základem pro ekologickou výchovu, ochranářskou činnost či turistiku.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | nic, je se teple obléct |
Lektor |
|
Jak tvořit program, schůzku, výlet, výpravu tak aby měla i vzdělávací charakter. Jak si vytyčit cíle, jak zjistit, zda byly naplněny. Které typy kompetencí škola nezvládá a je to na nás. Jak nabízet programy školám a dalším partnerům...
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Do psychomotorických her patří také relaxace a masáže - ukážeme si, jak je možné pomocí jednoduchých her relaxovat a znovu získat energii na další dny.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Karimatka na člověka,případně na pár, oblečení do tělocvičny, boty do tělocvičny, šátek, chuť zkusit něco nového - nebát se seznámení s jiným člověkem |
Lektor |
|
Jak zorganizovat levný puťák mimo civilizaci, logistika, celotáborovka, příprava účastníků. Podělení se o náměty a zkušenosti z desítky oddílových puťáků po horách Karpat, Černé Hory, Albánie a Ruska. Inspirace jak získat peníze na činnost prostřednictvím vlastních oddílových projektů.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Výroba lapače/odrážeče snů prérijních indiánů. Jejich význam, správné použití a uvedením do spirituality při jejich výrobě a dokončení.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Bavlnku na vyplétání, barvu jakou si zvolíte. Karimatku a polštářek, něco na pití. Otevřené srdce. |
Doplatek na místě | 15 kč |
Lektor |
|
Pochopení vlastního těla, instinktů a přirozených reakcí těla. Přizpůsobení se situaci, využití věcí, které máme většinou u sebe, jejich použití. Pochopení bolesti a její využití při sebeobraně. Bude to bolet, budou modřiny, škrábance, ale při napadení jde o život!
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | Mobil, propisku (i dvě), klíče, šátek.Oblečení, které se může potrhat. Vhodné staré triko, pevná blůza (maskáče, monterky). Obuv do tělocvičny nebo bosky. Pití. Důležité: nenosit prstýnky, řetízky, náušnice atp! |
Lektor |
|
Kdy a jak se vytvářejí životní scénáře, kdo a jak je utváří a proč vlastně zásadním způsobem ovlivňují život každého z nás, jaké jsou základní typy životních scénářů? Nabídnu vám informace, které malinko poodhalí vaše životní scénáře, a cestou domů budete přemýšlet, jak vlastně vypadá váš životní plán.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | něco na psaní (blok, propiska), tvrdá podložka |
Lektor |
|
Co znamená Tajný kód a jaký vliv má na náš život, co je Základní letová hladina a jak se v rodině budují tzv. Domečky, proč a jaké sbíráme Žetony – to jsou informace, které se dozvíte na této dílně, přičemž se lehce dotkneme základního tématu našeho života a tím je Most důvěry…a pokud zbude čas tak ještě i Most odvahy.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Něco na psaní (blok, propisku), tvrdou podložku |
Lektor |
|
Proč vedu děti? Proč si ničím nervy při pořádání víkendovek? Člověk se často k vedení dětí a mládeže dostane oklikou, mimoděk, a ani neví proč - těžko říct, zda napodobuje své bývalé vedoucí, jde za kamarády a nebo si chce sám zkusit něco nového. Na semináři se dozvíš: trochu z teorie motivace; jaké možné motivační zdroje vedoucí využívají; jak které motivy využít. Naopak se nedozvíš: jak motivovat své kamarády; zda je vaše vlastní motivace dobrá či spíše špatná. Seminář ti také může pomoci zjistit, proč tento typ dobrovolnické činnosti vykonáváš a k čemu ti to je.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
prezentace postavená na osobních zkušenostech (aneb cesta od "ty-nemůžeš-na-střední-neumíš- jazyk" k "tyjo-ty-máš-červenej-diplom-z-angličtiny-a-nejvyšší-cambridgžské-zkoušky") něco málo teorie, ale hlavně praktické rady a tipy bude prostor pro vaše konkrétní dotazy a diskuzi
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Smile :) |
Lektor |
|
Chtěl jsi někdy zachránit svět? Chtěl jsi být drsným gangsterem nebo vědcem na ponorce? Chtěl jsi někdy zažít to, co normálně vídáš ve filmu? Je to jednoduché. Zkus si zahrát nějaký larp. Nevíš co to je? Pak je tohle povídání přímo pro tebe. Povím ti nejen, co je larp, ale i to jaký je rozdíl mezi ním a zážitkovkou a k čemu všemu jej můžeě použít
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Pár slov o plavbě středomořím na české historické pirátské lodi La Grace.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Asertivita je jednou ze základních komunikačnich dovedností jak v našem oddílovém tak i osobním životě. Asertivní jednání může pomoci ke zvýšené sebedůvěře a schopnosti se prosadit. Podíváme se na pravidla asertivního jednání, výhody i překážky, které nám může poskytnout. Zaměříme se na rozpoznání pasivního, asertivního a agresivního jednání. Vysvětlíme si základní asertivní práva a techniky.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Papír a tužku |
Lektor |
|
Popis různých skupin lidí se sluchovým postižením (n-Neslyšící, nedoslýchaví, ohluchlí,...). Seznámení se způsoby jejich komunikace. Ukázky znakového jazyka, možnost vyzkoušet si odezírání. Ukázky kultury Neslyšících.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | žádné |
Lektor |
|
Podíváme se na běžné druhy hmyzu, které se dají snadno sehnat, uvařit a sníst. Až se na ně podíváme, tak je uvaříme a sníme. Ukážeme si základní techniky tepelné úpravy a jednoduché recepty jak si zpestřit tradiční jídelníček.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Chuť na něco nového. Odložit předsudky vůči netradičním stravovacím návykům. |
Doplatek na místě | 20 |
Lektor |
|
V roce 2014 nás čekají komunální volby - do zastupitelstev obcí. Proč by mladá generace neměla mít svoje zastoupení? Na co si dát pozor, ale naopak co proto udělat, abyste se dostali na kandidátky. A hlavně - jak udělat kampaň...
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Rajčata neberte, ale klidně vezměte (pokud máte) nějaké volební materiály z minulých komunálních voleb v roce 2010 |
Lektor |
|
Účastníci se na vlastní tělo seznámí s relaxačními hrami pro děti různého věku - auto v myčce, míčková masáž, tygří masáž, švédská masáž, hry s dechem, relaxace s pet víčky. Využity budou různé pomůcky - míčky, brčka, pet víčka. Většina činností se bude provádět ve dvojicích.
Provedení | Výměna zkušeností (lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti a tím se obohacují) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | karimatka a dobrá nálada |
Lektor |
|
Na dílně budou mít všichni účastníci možnost si prakticky vyzkoušet vyřezávací a embosovací strojek Big shot či razítkování různými druhy razítek. Vytvořené dekorace využijete na svoje přáníčka. Přáníčka budete mít možnost vyrobit si v zimním či vánočním ladění. Podle času si vyzkoušíte několik druhů skládaných přání - stair step card, diamond fold card aj.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Ostré nůžky, trojúhelník, obyčejná tužka, Lepidlo v tyčince |
Doplatek na místě | 15 |
Lektor |
|
Účastníci si na dílně vyrobí věnec z papíru (ze starých tlatých stránek, ze staré knížky apod.). Účastníci budou mít možnost si vyzkoušet vyřezávací a embosovací strojek Big shot či razítkování různými druhy razítek. Vytvořené dekorace využijí na dozdobení papírového věnce.
Provedení | Dílna (rukodělná aktivita) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Ostré nůžky, trojúhelník, obyčejná tužka, sešívačkaLepidlo v tyčince, herkules a štětec Zlaté stránky, stará brožura nebo nějaká stará metodika, karton (stačí z krabice) - cca 25 x 25 cm |
Lektor |
|
Seznámím vás s Facebookem ne z pohledu uživatele, ale těch, kteří využívají Facebook k profesní komunikaci. Prozradím vás pár triků a tipů, jak s Facebookem pracovat a jak ho správně používat. Ukáži vám pár příkladů, ze kterých se můžete inspirovat, ale i poučit, jak to nedělat. Rád s vámi budu diskutovat o vašich zkušenostech a poradím vám ve vašich konkrétních dotazech.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Lektor |
|
Představení online systému OLINA. Posláním systému OLINA (www.olina.ka2.cz) je nabídnout komplexní podporu při zavádění procesu řízení kvality do organizací. Prostřednictvím systému OLINA lze hodnotit procesy v organizaci, klíčové kompetence pracovníků a nastavovat vzdělávacím plán.
Provedení | Seminář (lektor spíše přednáší účastníkům) |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry) |
Pomůcky | Notebook (není podmínkou) |
Lektor |
|